Om oss

Denne nettsiden ble laget ved å oversette fra engelsk til norsk med Google Translate mens jeg var syk og på legekontoret.

Det er et klønete ord, men vær så snill å forstå.
Norge er et drømmeland.
Da han dro til Murmansk, dro han på fiske etter Atlantic laksen sin i Russland i en måned. Jeg har lyst til å fiske atlantisk laks med stang en dag i Norge, hvor Ken Sawada er på besøk hvert år!

Født og oppvokst i Nagano Prefecture, som er rik på natur, lærte han fiske av faren sin da han var barn.

Jeg begynte med fluefiske da jeg gikk på ungdomsskolen, og fisket nesten alle slags ferskvannsfisk. Siden det ikke var noen spesialbutikk i nærheten, lærte jeg ved å lese Ken Sawadas bok. Jeg var så opptatt av fiske at jeg til og med tegnet en illustrasjon av en maiflue i notatboken min under timen. Jeg likte å trene, men hvis jeg hadde klubbaktiviteter på søndager, ville jeg ikke kunne fisket, noe jeg elsker, så jeg valgte blåsingklubben. Han var en god svømmer og var en svømmer. Søndag tok jeg toget til stasjonen og tok buss fra stasjonen til fjells for å fiske røye. Når det gjelder stangbygging, kjøpte jeg et pakkestangsett med emner og føringer på postordre, satte sammen stangen og lagde den selv. Linjen solgte kun 5 vekter. Det er 1980-tallet. Etter det ble 4 vekt annonsert og jeg ble overrasket over lettheten.

Det var en hobby på den tiden, men på ungdomsskolen trengte jeg å spare penger. Jeg tror familien var velstående, men faren min skjemmet meg aldri bort, så han tjente sine egne penger.

Da jeg gikk på videregående, rådførte jeg meg med faren min om karriereveien min, og jeg sa at jeg heller ville studere i utlandet enn å gå på et japansk universitet. Jeg likte egentlig ikke å studere.

I 1986, under sommerferien på videregående, tilbrakte jeg en måned på å besøke onkler og deres familier i Canada og USA. Det var min første gang i utlandet.

Jeg dro til Campbell River på Vancouver Island i British Columbia. Jeg møtte min mester Char san på dette tidspunktet på Salmon & Stealhead-turen. Jeg tok en 19-kilos laks på en båt, men det var agnfiske. Etter 30 minutter fanget jeg endelig en fisk. I 10 år på 1980-tallet guidet min mester japanske fluefiskere rundt B og C i Canada ved hjelp av lokale guider. Jeg holder fortsatt kontakten med min herre og rådfører meg med ham. Da jeg begynte på denne jobben, dro jeg til min herre for å lære å lage stenger.

Etter en ukestur i Canada dro jeg rett for å besøke min onkels familie i Chicago, USA. Jeg kjøpte min første Orvis-vest noensinne i en Orivis-butikk i Chicago. Så reiste jeg fra Chicago til Prince Edward i Canada med bil mens jeg campet. Jeg prøvde også å fiske bekkerøye på Prince Edward Island.

Mens onklene mine og familien deres dro til huset til Anne of Green Gables og besøkte sightseeing, likte jeg å fiske alene. Fra den tiden hadde jeg ikke noe imot å bruke tid på å fiske alene i naturen, og det var min favoritttid.

Etter at jeg kom tilbake til Japan, ble det offisielt bestemt at jeg skulle studere i utlandet i Canada, og jeg tilbrakte to år der. Jeg tok hovedfag i naturvitenskap og business. Jeg var et problembarn som ikke likte å studere så mye, men jeg ble uteksaminert med hver grad

Mitt første år var på landsbygda kalt Nelson og mitt andre år var i Nord-Vancouver. Jeg hadde lyst til å fiske, så jeg dro til Canada, men jeg fisket ikke så mye. Som tenåring var jeg besatt av motorsykler. I helgene hoppet jeg noen ganger over timer og dro ut til forskjellige steder alene på en Kawasaki 900cc Z-1.

I mitt andre år i Nord-Vancouver, etter klasser, kjørte jeg med min beste venn til en nærliggende elv for å fiske laks.

Jeg dro også til Vancouver Island med motorsykkel flere ganger.

Etter at jeg kom tilbake til Japan, fikk jeg jobb på et kjent hotell og lærte alt om serviceindustrien, men jeg hadde ikke noe håp for fremtiden. Dessuten fusjonerte min fars firma og det var ikke behov for en arving, så jeg byttet jobb for å jobbe som gartner i Japan.

I Japan er det vanskelig å ta lange ferier når man først har fått jobb, så jeg tok en kort fisketur til Canada og USA rett etter at jeg sluttet i jobben på et hotell.

Jeg ønsket å fiske etter sommerens kanadiske steelhead og Yellowstone nasjonalpark.

Jeg leide en bil i Vancouver og tok fergen til Vancouver Island. Jeg leide ikke en guide, men en lokal butikk lærte meg detaljene, og selv om den ikke var stor, klarte jeg å fange steelhead om sommeren i Canada. Etter det fløy jeg til Amerika og leide en bil for å besøke Yellowstone nasjonalpark og fisket mye skjær.

Men faren min bestemte seg for å starte et selskap i New Zealand, så jeg flyttet til New Zealands sørøy som sekretær. Jeg eier KAWASAKI KZ1000cc som ble stilt opp av mekanikere da jeg bodde i New Zealand.

Jeg dro på fisketur hver helg i New Zealand.

På den tiden var guideavgiften ca NZD500, så jeg hadde ikke budsjett til å leie en guide. Hver gang lønnen min ble utbetalt ukentlig, tok jeg Ken Sawadas klassiske våtfluemønsterbok og fortalte ham at jeg ønsket å binde fluene på denne siden denne uken, så jeg gikk for å kjøpe materialet hver uke. Folkene i butikken ble også overrasket over å se Ken Sawadas vakre våtefluer. Jeg tror disse våtfluene var sjeldne i New Zealand hvor nymfefluer er hovedstrømmen.

Da jeg kom tilbake til Japan, leide jeg endelig en guide. Han lot meg fange en gigantisk ørret som så ut som en krokodille, men han sendte meg ikke et bilde!

Etter at jeg kom tilbake til Japan, hadde jeg ikke håp om livet i Japan.

Jeg kunne ikke fortsette noen form for arbeidfordi jeg var veldig stresset, som å jobbe overtid og sjefen min.

I 2004 på den tiden leide jeg et rom ved elven. Det var tre minutters gange til elven. Jeg pleide å fiske som vanlig, og om natten hadde jeg en jobb der jeg binder dagens hitfluer og solgte dem på Internett. Jeg var så opptatt med å selge pommes frites at jeg kollapset.

Da ble det installert en 60 cm dekorativ vanntank i rommet.

Det var for å hente vann fra elva og oppdra vanninsektene som lever i elva, som er mat for fisken, og for å observere hvordan de kommer frem. På den tiden fantes det allerede bøker om vannlevende insekter i Japan. Jeg likte spesielt bøkene til Mr. Tashiro, som er kjent for sine Tashiro-nymfer, men jeg ønsket å hylle observasjonene til disse forgjengerne og se selve fremveksten med mine egne øyne. En rekke vannlevende insekter lever i elven hjemme, for eksempel de som dukker opp i vannet og de som dukker opp på land.

Da jeg var 16 år gammel møtte jeg Mr. Yasuda, en gammel mann som bodde ved bredden av en elv og var en mester i fiske. Det var bortkastet tid å fange ephemera som hadde dukket opp, så jeg begynte å fiske med flue ved å etterligne lo.

Hva med den tradisjonelle våtflua? Eller hvis du kan bli en mester i fiske hvis du forstår vannlevende insekter, kan lærde over hele Japan bli eksperter. Jeg liker best denne.

Jeg vil gjerne at du lærer meg fluefiske blant de som har kjøpt flua. Jeg startet en fluefiskeskole på elva fordi det fantes slike folk. Etter det vil jeg at du skal vise meg elven. Jeg startet offisielt en guidetjeneste.

Livet mitt var enkelt, jeg drakk kildevann, kokte vann når jeg var sulten og spiste instant-nudler i elven.

I Japan er det ingen kultur for å betale for tjenester, men takket være menneskene som forstår aktivitetene mine, kunne jeg fortsette aktivitetene mine selv om det bare var litt.

En dag i Karuizawa var jeg ute og fisket. Da jeg kjente et blikk bakfra og snudde meg, så en herre på at jeg fisket uten å fiske. Jeg sluttet å fiske og gikk for å hilse på ham. Han er fotograf aktiv i New York og lærte fluefiske i New York, men jeg vil gjerne at han skal lære meg å fiske i Japan. sa de.

Jeg ble invitert til villaen i Karuizawa mange ganger og spiste et måltid.

Han fortalte meg at han kommer tilbake til New York en dag, så jeg vil gjerne at han introduserer meg for utenlandske kunder. Jeg spurte.

Rett etter New York-butikken hans, Urben Angler, New York, kom min første utenlandske klient for å besøke meg. Så begynte jeg gradvis å få kunder fra utlandet som besøkte meg for å fiske i Japan.

USA inkludert Hawaii og Alaska, Canada, New Zealand, Australia, Storbritannia, Skottland, Frankrike, Belgia, Dubai. Mange mennesker fra forskjellige land besøkte meg. tusen takk.

Takket være dere alle kunne jeg fortsette arbeidet med denne guidetjenesten i 18 år.

I 2007 annonserte vi en original design karbonstang i Japan. Modellen yamame-ørret, som er en enkelthånd for yamame-ørret, har en veldig delikat spiss som reagerer på yamame-ørretens rullekamper og hodesvingninger, og beskytter den tynne teipetten og fanger mye yamame-ørret. 10ft6in, 3.4.5weight switch-stenger, 12ft6in 4.5.6weight 7x Spey-stenger for tynn tippet på innsjøer, 6.7.8weight Spey-stenger for store elver.

Jeg designet alt fra taper til tilstanden til stangen fra bunnen av. Ikke bare japanske kunder, men også alle som kom til Japan med guidetjenesten, var glade for å leie den. Med en 14 fots stang tok jeg den med på en måned lang ekspedisjon til Russland og fanget en 19lb atlantisk laks. Ved å dra nytte av disse erfaringene bruker jeg nå bambus for å lage bedre stenger enn noen gang før.

I 2022 begynte vi offisielt å lage og selge tilpassede bambusstenger med delt stokk på heltid.

2. Beskriv kundene eller årsaken som virksomheten din tjener.

I utlandet har vi kunder som har kjøpt den i bursdagsgave til mannen sin.

I Japan har jeg sett mange tilfeller der stanga var for hard og fisken rømte. Hvis frastøtningskraften er for sterk, vil den ikke være i stand til å reagere på den plutselige bevegelsen til fisken. Min konklusjon er at bambus er best egnet for å forbedre slikt stress. Når det kommer til bambus ord, er det ikke noe som heter bambus. Det var hjerteløse mennesker som sendte oss defekte produkter, og fremfor alt trengte vi å forbedre vekten med dagens teknologi. Også delikatessen til spissen kreves i Japan. Etter å ha prøvd dusinvis av bambusstenger var han fortsatt ikke fornøyd, så han begynte å lage lette stenger med sin egen stil. Nærmere bestemt er det en slitesterk stang som ikke blir sliten selv etter å ha fisket hver dag i en uke.

3.Forklar forretningsmodellen din eller hvordan produktene dine er laget.

Grovt sett er det enkelthånd og dobbelhånd.

Materialet er bambus, og hovedspesifikasjonene er en hul struktur og en tradisjonell skjøteskjøt. Tråden er hovedsakelig den samme silketråden som brukes til japansk kimono. Korken til grepet er laget ved å velge den høyeste karakteren burl kork og støpe den.

For meg er bambusstangbygging selvuttrykk og kunst.

Det er ikke noe å konkurrere med.

Under stangbygging spiller vi klassisk musikk for å blåse nytt liv og sjel i bambusstengene våre.

Alle prosessene er håndlaget av Maki Caenis selv.

Dessverre er det begrenset hvor mange som kan produseres fordi alle prosesser gjøres av én person, og det er et begrenset bestillingsprodukt hvert år.

Delt stokk tilpasset bygget bambusstang lages på bestilling.

Guidetjenesten er et komplett reservasjonssystem og vil veilede de som har kjøpt min bambusstang.

Eksempel) Hvis du ønsker å motta stangen du bestilte under guidetjenesten i Japan.

Vennligst bestill og bestill minst 6 måneder i forveien.